Deze problemen heeft HBO Max bij start in Nederland (en dit zijn de oplossingen)

Zat je net als de persoon op de foto hierboven vanochtend vroeg al reikhalzend uit te kijken naar de lancering van HBO Max in Nederland, maar werkt het niet? Dan kan het dat je te maken hebt gekregen met een paar problemen omdat je er al zo vroeg bij was. De streamingdienst is namelijk nog bezig met uitrollen. Hieronder vind je wat er aan de hand is en welke oplossingen er op dit moment bekend zijn.

Problemen met downloaden van HBO Max app op verschillende apparaten

Kun je de app van HBO Max nog niet downloaden op jouw apparaat? Even geduld. Als HBO Max heeft aangekondigd een app voor jouw device te lanceren, dan zal hij er snel komen. Ze zijn bezig met uitrollen en het kan dat het even duurt.

Wat je wel altijd kunt proberen is het uitschakelen van je apparaat en deze vervolgens weer inschakelen. Er is een kans dat de applicatie nu wel zichtbaar is. Zo niet, dan moet je dus nog even geduld hebben. Ga naar de website van HBO Max om te kijken wat de huidige status van problemen bij de streamingdienst is. Je kunt daar ook contact opnemen met de klantenservice. Dit geldt ook voor de andere issues in dit artikel.

Gebruikers melden dat er geen levenslange korting van 50% wordt weergegeven

Zie je nog niet de 50% levenslange korting? Belangrijk: de korting van 50% is niet beschikbaar via de Apple App Store. Probeer het dus even via de website van HBO Max.

Helpt dat nog steeds niet? Dan zul je geduld moeten hebben, want ze zijn bij WarnerMedia nog bezig met het uitrollen van HBO Max in Nederland. Meer info over de korting en prijs vind je in ons artikel over de twee HBO Max abonnementen en de kosten van HBO Max in Nederland.

Betaling met iDeal lukt niet

Mocht het lukken om de correctie prijs in te voeren en de keuze voor een abonnement te selecteren, dan kan het dat je problemen met de betalingsmethode hebt. Bijvoorbeeld met iDeal.

Hierover laat HBO Max in de onderstaande tweet weten dat het verstandig is om contact op te nemen met de klantenservice. Helaas is wel bekend dat hier nu lange wachtrijen staan. Ze zijn erg druk.

Wel een HBO Max account aangemaakt en betaald, maar niet mogelijk om te streamen

Gebruikers melden dat ze wel een account hebben gemaakt, maar nog geen films en series kunnen kijken doordat de streamingdienst aangeeft dat er problemen zijn met de locatie. Ook wordt er wel eens vertoond dat er ‘geen provider in Nederland’ is of dat je ’tijdelijk toegang hebt tot een bepaalde datum en de stappen op de pagina “Blijven streamen” moet uitvoeren om te blijven streamen’.

Ook hier geldt: even geduld. HBO Max zal het vast snel oplossen, maar het is er nu topdrukte vanwege de lancering. Probeer even te refreshen. Dat zou kunnen helpen.

Ondertiteling bij HBO Max ontbreekt bij meerdere films en series

Waarom heeft je film of serie geen Nederlandse ondertiteling? HBO Max zei hierover eerder: “Op uitzonderingen na zal alles Nederlandstalige en Engelstalige ondertiteling krijgen.”

Verder lieten ze vandaag hierover weten dat het een bekend probleem is en dat ze bezig zijn met de oplossing: “We zijn druk bezig om de ontbrekende ondertiteling toe te voegen, sorry voor de vertraging 💜”

Heb je een ander probleem?

Is er iets anders bij HBO Max dat nog niet wil lukken? De meest logische oplossing lijkt om even te wachten. Ook kun je contact met de klantenservice opnemen via help.hbomax.com. Wel kun je het altijd delen in de Facebook groep van HBO Max kijkers. Daar kun je ook kijken of meer mensen deze issue tegenkomen. Succes en alvast veel kijkplezier gewenst.

HBO Max in Nederland