Recensie Sex Tape op discovery+: Oprecht, leerzaam en absoluut grensverleggend

Het nieuwste kijkcijferkanon van de streamingdienst voor real-life entertainment is de serie Sex Tape op discovery+, waarin achttien bekende en minder bekende koppels met camera de slaapkamer in duiken en hun relatie filmen. De presentatie wordt verzorgd door pornoactrice Bobbi Eden en relatiedeskundige Jeremy Heshof. Lees hier onze recensie van dit gloednieuwe programma op discovery+, waarvan wekelijks een nieuwe aflevering online verschijnt.

→ Inmiddels valt het aanbod van discovery+ onder de streamingdienst HBO Max, dus meld je nu aan bij HBO Max en krijg ruim 16% korting

Recensie: Sex Tape op discovery+

In de nieuwe serie Sex Tape op discovery+ duikt Bobbi Eden met achttien bekende en minder bekende koppels de slaapkamer in! Want wat weten we nou eigenlijk écht over het seksleven van andere koppels? Per aflevering zien we drie koppels die de opdracht krijgen om hun leven te filmen. Wij mogen alles zien: de liefde, ruzie, jaloezie en natuurlijk de seks! Onder leiding van presentatrice Bobbi Eden en relatiedeskundige Jeremy Heshof kijken de koppels in een huiselijke setting, naar elkaars Sex Tape.

Uiteenlopende koppels geven inkijkje in hun leven

De koppels die meedoen aan dit programma blijken soms ontzettend van elkaar te verschillen, wat juist voor interessante gesprekken en leerzame situaties zorgt. Een leidraad door de koppels in Sex Tape is de aanwezigheid van een stel met een bekende Nederlander. Zo komen in de afleveringen die nu op discovery+ te zien zijn onder andere Michael van der Plas (ex-man van Samantha de Jong, ook bekend als Barbie uit Oh Oh Cherso), zangeres Nathalie Makoma en oud-Ex On The Beach kandidaten Jorden & Beau langs bij Bobbi en Jeremy.

De onbekende koppels die in de villa plaatsnemen op de bank naast de BN’ers, blijken zich soms in hun situatie te herkennen en soms juist een compleet ander (seks)leven te leiden. Zo voegen zich in de eerste aflevering het verrassend vergelijkbare koppel Angel en Mito van 27 jaar bij het bekende stel, maar ook Ilona en Dennis van 47 en 42 jaar komen lang om hun liefdesleven te delen.

Kijker krijgt van alles uit relatie te zien, niet alleen seks

Je hoeft gelukkig niet bang te zijn dat Sex Tape eigenlijk een verkapte pornofilm is (geslachtsdelen zijn zelfs geblurd) of dat je enkel aanwezig bent bij relatietherapie van een koppel, want de afleveringen blijken enorm veelzijdig te zijn. Koppels kiezen zelf wat ze op camera vast willen leggen en hoe intiem hetgeen is wat ze met de kijker willen delen.

Zo krijg je bij het ene stel heel expliciet te zien hoe zij hun seksleven met elkaar beleven, terwijl het andere dat graag wat meer buiten beeld houdt en je graag een inkijkje geeft in hun dagelijks leven en emotionele relatie. Zo geven ze je als kijker een oprecht beeld in de emotionele momenten, de dingen die ze moeilijk vinden om met elkaar te bespreken en de ruzies die ze met elkaar hebben.

Zo wordt aan de ene kant besproken hoe veel de stellen elkaar oraal bevredigen en hoe vaak ze seks met elkaar hebben, maar krijgen we ook inzicht in de moeilijkheden die worden ondervinden bij het proberen zwanger te worden en de onzekerheid die sommige deelnemers ervaren over hun lichaam.

Bobbi Eden en Jeremy Heshof vormen sterk presentatieduo als ervarings- en relatiedeskundige

De harmonie tussen het seksuele deel van de relatie en de emotionele aspecten wordt op een mooie manier gevormd door de manier waarop het presentatieduo omgaat met de belevingen van de deelnemers. Bobbi Eden, voormalig pornoactrice, en Jeremy Heshof, relatiedeskundige, hebben elk een duidelijke eigen rol in de presentatie. Waar Jeremy meer diepe vragen stelt over de relatie aan de hand van de bekeken beelden, treedt Bobbi eerder op als een vriendin die gezellig meepraat, geen blad voor de mond neemt en ook absoluut iets vindt van de beelden die ze ziet. Jeremy houdt zijn persoonlijke mening meer buiten de gesprekken, maar zorgt juist voor interessante inhoud.

Naast dit leuke en afwisselende presentatieduo, geven de koppels ook elkaar tips. Dit zorgt voor een oprechte en zelfs leerzame omgeving waar niets te gek is om met elkaar te bespreken. Er wordt gelachen en ideeën worden uitgewisseld, maar er wordt ook zeker een traan gelaten en koppels vinden steun aan hun partner en aan de andere stellen.

Bobbi Eden Sex Tape Discovery Plus
Serie: Sex Tape | Beeld: Discovery

Neem vooral zelf eens een kijkje bij Sex Tape

Sex Tape is een oprecht, leerzaam en absoluut grensverleggend nieuw programma op discovery+. Het taboe van seksualiteit wordt op een spannende en toch educatieve manier doorbroken aan de hand van een sterk presentatieduo en met grote invloed van de emotionele aspecten van een relatie. Neem dus vooral zelf eens een kijkje op discovery+ door hier naar Sex Tape te kijken. Elke week verschijnt een nieuwe aflevering online. Ook is de Vlaamse variant van Sex Tape met Goedele Liekens te streamen.