Terwijl rechtstreekse klanten van de nieuwe streamingdienst Viaplay al sinds vannacht kunnen genieden van het aanbod van films, series en sporten, blijken abonnees via Ziggo, KPN en andere providers momenteel problemen te ervaren met het activeren van hun accounts. De bedrijven reageren en hopen dat het activeren in de loop van de dag mogelijk wordt.
→ Meld je nu aan bij Viaplay en krijg 23% korting op een lidmaatschap inclusief gratis F1 TV-account en met alle sporten (Formule 1, darts, voetbal, etc.), films en series ✅
Klanten van Ziggo, KPN en andere providers ervaren problemen met activeren van Viaplay account
Naast de mogelijkheid om rechtstreeks bij Viaplay een abonnement op de nieuwe streamingdienst af te sluiten, kon je ook via de providers Ziggo, KPN, T-Mobile en DELTA een abonnement pre-orderen. Nu blijken er problemen te zijn met het activeren van de accounts.
Bij navraag aan een woordvoerder van Ziggo (samen met Vodafone één bedrijf) kreeg de redactie van Streamwijzer hierover de volgende statusupdate: “Het klopt dat het voor veel gebruikers nog niet mogelijk is om met het via Ziggo afgesloten abonnement in te loggen bij Viaplay. Dat vinden we ontzettend vervelend. Er wordt met een team hard aan gewerkt om het zo snel mogelijk op te lossen zodat onze klanten inloggen. We kunnen helaas nog niet zeggen wanneer de problemen opgelost zijn.” Je blijft op deze pagina op de officiële website van Ziggo op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen rondom Viaplay.
Commentaar over de problemen via social media
Op sociale media uiten veel Formule 1-fans en andere geïnteresseerden in de nieuwe streamingdienst hun onvrede. Ze willen graag, net als de klanten die direct bij Viaplay een abonnement hebben afgesloten, beginnen met streamen. Hieronder vind je een greep uit de reacties.
@ZiggoWebcare goedemorgen de ViaPlay app is er inmiddels maar nu nog een account, tijdje geleden al aangemeld voor pre order ViaPlay bij Ziggo maar heb voor de rest nog niets ontvangen van jullie, wanneer gaat dat gebeuren? Dank alvast #Viaplay #Ziggo
— Rob van der Poel (@RvdP66) March 1, 2022
Hey @KPNwebcare vanaf wanneer kan ik bij jullie viaplay koppelen aan mijn abonnement bij jullie? Op dit moment kan ik het nergens activeren #KPN #viaplay
— Marcel de Jong (@mpmjdejong) March 1, 2022
Goed geregeld #ziggo 👍🏻 #viaplay iedereen heeft viaplay geactiveerd behalve de de Ziggo leden.
— Wim de Heus (@Heusw) March 1, 2022
Laat maar @ZiggoWebcare ik heb via #viaplay al via de app geregistreerd. Dan maar geen 50% korting #duurtlang #fail #ziggo
— Stefan Oskam (@stefan_Oskam) March 1, 2022
Is het al iemand gelukt #viaplay te activeren via Ziggo?
— jef (@rallyjef3) March 1, 2022
Leuk om te zien dat zoveel F1-liefhebbers meteen al willen inloggen bij Viaplay! Ik begrijp dat als je via onze partners (Ziggo, KPN, T-Mobile, Delta Fiber) wil activeren, dat soms in de loop van de dag pas kan. Maar no worries, we streamen on demand 😉 #Viaplay @viaplaysportnl
— Amber Brantsen (@amberbrantsen) March 1, 2022
Providers Ziggo en KPN reageren ook via Twitter op vragen van klanten
De webcare accounts van Ziggo en KPN reageren ook via Twitter op de berichten van de klanten. Ze raden aan het activeren te blijven proberen, maar het kan vanwege de grote drukte dat dit pas in de loop van de dag zal slagen.
Het zit op dit moment even niet mee inderdaad! We werken keihard aan een oplossing. Ik kan dan ook niets anders aanraden dan het zo nu en dan eens te proberen.
— Ziggo (@ZiggoWebcare) March 1, 2022
Hoi André, voor bestaande klanten kan Viaplay vanaf vandaag in de loop van de dag toegevoegd worden via MijnKPN of de MijnKPN app bij ‘extra opties toevoegen’. Meer informatie over Viaplay bij KPN vind je op https://t.co/5WoAzNe6b9 .
— KPN Webcare (@KPNwebcare) March 1, 2022