Problemen met activeren van Viaplay via providers als Ziggo en KPN

Terwijl rechtstreekse klanten van de nieuwe streamingdienst Viaplay al sinds vannacht kunnen genieden van het aanbod van films, series en sporten, blijken abonnees via Ziggo, KPN en andere providers momenteel problemen te ervaren met het activeren van hun accounts. De bedrijven reageren en hopen dat het activeren in de loop van de dag mogelijk wordt.

Meld je nu aan bij Viaplay en krijg 23% korting op een lidmaatschap inclusief gratis F1 TV-account en met alle sporten (Formule 1, darts, voetbal, etc.), films en series ✅

Klanten van Ziggo, KPN en andere providers ervaren problemen met activeren van Viaplay account

Naast de mogelijkheid om rechtstreeks bij Viaplay een abonnement op de nieuwe streamingdienst af te sluiten, kon je ook via de providers Ziggo, KPN, T-Mobile en DELTA een abonnement pre-orderen. Nu blijken er problemen te zijn met het activeren van de accounts.

Bij navraag aan een woordvoerder van Ziggo (samen met Vodafone één bedrijf) kreeg de redactie van Streamwijzer hierover de volgende statusupdate: “Het klopt dat het voor veel gebruikers nog niet mogelijk is om met het via Ziggo afgesloten abonnement in te loggen bij Viaplay. Dat vinden we ontzettend vervelend. Er wordt met een team hard aan gewerkt om het zo snel mogelijk op te lossen zodat onze klanten inloggen. We kunnen helaas nog niet zeggen wanneer de problemen opgelost zijn.” Je blijft op deze pagina op de officiële website van Ziggo op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen rondom Viaplay.

Commentaar over de problemen via social media

Op sociale media uiten veel Formule 1-fans en andere geïnteresseerden in de nieuwe streamingdienst hun onvrede. Ze willen graag, net als de klanten die direct bij Viaplay een abonnement hebben afgesloten, beginnen met streamen. Hieronder vind je een greep uit de reacties.

Providers Ziggo en KPN reageren ook via Twitter op vragen van klanten

De webcare accounts van Ziggo en KPN reageren ook via Twitter op de berichten van de klanten. Ze raden aan het activeren te blijven proberen, maar het kan vanwege de grote drukte dat dit pas in de loop van de dag zal slagen.