‘Tijdelijk account’ bij HBO Max? Dit is hoe en wanneer het wordt opgelost!

Heb je net een abonnement op HBO Max afgesloten, geeft het systeem aan dat je een tijdelijk account hebt. Mogelijk staat er zelfs een einddatum, terwijl je graag van de levenslange korting met een doorlopend lidmaatschap gebruikt wil maken. Geen paniek, want dit probleem wordt binnenkort verholpen. Hier vind je de oplossing.

Tijdelijk account bij HBO Max

In de Facebook-groep van HBO Max kijkers hebben wij middels een poll gepeild welke problemen mensen momenteel nog ervaren bij de piepjonge streamingdienst in Nederland. Hieruit bleek dat er issues zijn met de ondertiteling en in sommige gevallen de betaling, maar ook een deel van de kijkers benoemt het probleem van een ’tijdelijk account’.

Dit betekent dat er in je accountinstellingen wordt weergegeven: “Je hebt tijdelijk toegang tot HBO Max. Voor meer informatie over je abonnement kun je terecht bij ‘Ga naar het Helpcentrum'”. Veel kijkers zijn hierdoor bang de levenslange korting van 50% te verliezen die eind maart afliep.

E-mail met stappen om te doorlopen waardoor je je HBO Max account behoudt

Gelukkig heeft de klantenservice van HBO Max al meermaals naar buiten gebracht dat dit een bekend en tevens tijdelijk probleem is. In de onderstaande tweet vertelt een medewerker hierover als antwoord op de vraag van een kijker: “Hey! Je ontvangt in de loop van de maand een e-mail met de stappen die je moet doorlopen om het account te behouden. Ook zul je de korting behouden, komt helemaal goed! 😊 💜”

In een andere tweet laat de streamingdienst weten dat de desbetreffende mail nog vóór het einde van de maand verstuurd zal worden. Nog heel even afwachten dus, maar binnenkort is het probleem opgelost!

Opstartproblemen bij de streamingdienst

We zullen dus even geduld moeten hebben, zoals ook het geval is bij de andere opstartproblemen van HBO Max in Nederland. De kijkers met dit issue kunnen ergens binnenkort een bericht in hun mailbox verwachten, waarna je gewoon onbeperkt kunt blijven kijken na de eerste maand.

Overigens kun je voor specifieke gevallen natuurlijk altijd op de website van HBO Max terecht, waar de klantenservice te vinden is. Zij kunnen je met individuele gevallen helpen en zullen het meest accuraat antwoord op je vraag kunnen geven. Alvast heel veel kijkplezier gewenst!