SkyShowtime verhoogt prijzen en introduceert advertenties op streamingdienst

Zojuist heeft de streamingdienst SkyShowtime aangekondigd een nieuw soort abonnement in te voeren. Vanaf 23 april 2024 zullen leden ruim 28% meer betalen voor hun abonnement, tenzij ze kiezen voor de weergave van advertenties op het platform. Dan dalen de kosten met 14%. Abonnees die vóór de bovenstaande datum een jaarabonnement afsluiten, ontlopen in ieder geval de komende twaalf maanden nog de hogere kosten van een advertentievrij lidmaatschap.

👉 Ga direct naar de officiële website van SkyShowtime en bekijk de huidige abonnementen vóór de aanstaande prijsverhoging

Eerste prijsverhoging van SkyShowtime

SkyShowtime is het exclusieve platform voor de populaire Yellowstone-reeks en een breed scala aan andere topfilms en series. Vanochtend maakte de streamingdienst bekend dat er in alle 20+ markten waar het actief is, waaronder Nederland, een prijsverhoging en nieuw type abonnement live zal gaan in april. En dat zat er eerlijk gezegd al wel een beetje aan te komen, zo blijkt uit ons artikel van vorige week over streamingdiensten die binnenkort duurder kunnen worden (en wat je eraan kunt doen).

Momenteel is er nog maar één type abonnement (zonder advertenties) voor de prijs van €6,99 per maand of €54,99 per jaar. Dit lidmaatschap zal in prijs verhoogd worden met 28% voor maandelijkse abonnees en met 36% voor jaarlijks betalende klanten. Kies je voor de abonnementsvorm met advertentieweergave? Dan ga je 14% minder betalen dan nu. Omgerekend kost een jaarabonnement met advertenties vanaf april €3,92 p/m en zonder advertenties €5,92 p/m. Profiteer je al sinds de lancering van levenslange korting? Dan gaat je abonnement automatisch over naar ‘Standaard Plus’ voor de helft van de prijs, i.e. €4,49 per maand. Ziggo-klanten met SkyShowtime bewegen eveneens mee naar het ‘Standaard Plus’-model.

StandaardStandaard Plus
AdvertentiesWel advertentiesGeen advertenties
Prijs per maand€5,99€8,99
Prijs per jaar€46,99€70,99
Prijsverhoging-14% (maand en jaar)+28% (maand) en +36% (jaar)

Streamingdienst wil betaalbaar entertainment mogelijk maken voor iedereen

SkyShowtime laat in het persbericht weten dat het met deze stap de eerste grote streamingdienst is die een dergelijke optie in al zijn markten aanbiedt. Monty Sarhan, CEO van het video on demand-platform, benadrukte het streven van het bedrijf om topentertainment toegankelijk te maken tegen aantrekkelijke tarieven. Hij vertelt hierover het volgende:

🗣️ “Bij SkyShowtime is het altijd onze missie geweest om geweldig entertainment te bieden voor een geweldige prijs. We blijven investeren in het aanbieden van de beste Hollywood-titels en meeslepende lokale content in onze markten. Met de lancering van ons nieuwe abonnement met advertenties biedt SkyShowtime klanten een nog betaalbaardere entertainmentoptie voor het hele gezin, waarmee het een van de meest voordelige diensten op de markt blijft. Ons Standaard met reclame-abonnement biedt hetzelfde blockbusterentertainment als ons Standaard plus-abonnement voor een aantrekkelijke prijs. We kijken ernaar uit om consumenten in al onze markten meer keuze en geweldige prijzen te bieden.”
— Monty Sarhan, CEO van SkyShowtime

Behoud van focus op lokale content

De streamer communiceert ook dat er blijvend zal worden ingezet op lokaal aanbod, naast de bestaande catalogus van internationaal entertainment. In 2024 kunnen leden zich verheugen op nog meer series en films uit verschillende landen, beschikbaar in onder andere Denemarken, Finland, Nederland, Noorwegen, Polen, Spanje, Zweden en Roemenië. Deze ontwikkeling onderstreept SkyShowtime’s ambitie om als toonaangevend Europees streamingplatform een breed en gevarieerd publiek te bereiken door een mix van zowel internationale blockbusters als lokale producties aan te bieden.