SkyShowtime is op 25 oktober eindelijk gelanceerd in Nederland en daar keken een hele hoop mensen reikhalzend naar uit. Was jij er ook vroeg bij, maar werkt nu niet alles naar behoren? Er zijn een aantal problemen bekend waar veel gebruikers op dit moment last van hebben. Hieronder lees je om welke problemen dit gaat en welke oplossingen ervoor zijn.
- Het lukt niet om de SkyShowtime-app te downloaden op je apparaat
- Het lukt niet om de levenslange korting te verzilveren
- Na het abonneren en het inloggen moet je je nogmaals abonneren
- Ik zie geen optie om met iDeal te betalen, alleen creditcard of PayPal
- Er zijn problemen met de ondertiteling
- Ander probleem?
Het lukt niet om de SkyShowtime-app te downloaden op je apparaat
Kun je de app van SkyShowtime nog niet downloaden op jouw apparaat? De beste oplossing hiervoor is om even geduld te hebben. Als SkyShowtime heeft aangekondigd dat er een app voor jouw device komt, dan zal deze snel gelanceerd worden. Doordat de nieuwe videodienst nu nog bezig is met het uitrollen, kan het wat langer duren. We weten in ieder geval dat er apps voor de volgende devices komen.
- Smart TV’s
- Apple TV HD (generatie 4+)
- Android (versie 6.0+)
- LG webOS (versie 3.5+)
- Mobiele telefoons en tablets
- iPhone (iOS 13+)
- iPad (iOS 13+)
- iPod Touch (iOS 13+)
- Android (Android 7.0+)
- Streamingapparaten
- Google Chromecast (generatie 1+)
- Spelcomputers
- Nog niet bekend
- Online via de website (Chrome OS, Mac OS, Windows PC)
- Edge Chromium (versie 80+)
- Chrome (versie 75+)
- Firefox (versie 88+)
- Safari op Mac (versie 12+)
Lukt het downloaden van de app niet op een van bovenstaande devices? Wat je altijd kunt proberen is het uitschakelen van je apparaat en deze vervolgens weer inschakelen. Er is een kans dat de applicatie nu wel zichtbaar is. Zo niet, dan moet je dus nog even geduld hebben.
Het lukt niet om de levenslange korting van SkyShowtime te verzilveren
Net als HBO Max maakt SkyShowtime een spetterende entree door nieuwe abonnees een levenslange korting van 50% aan te bieden als ze in de eerste 42 dagen een abonnement afsluiten. Lukt het jou niet om de korting te verzilveren? Allereerst raden we het aan om het niet via de app maar via de webbrowser te proberen, want we horen van veel gebruikers dat het via de app sowieso niet werkt. Dit bevestigde een werknemer van het bedrijf aan onze redactie: “De aanbieding ‘voor altijd de helft van de prijs’ is web only, dus meld je aan via je browser om gebruik te maken van dit ‘offer you can’t refuse’…”
Zie je de levenslange korting ook op je pc niet? Dan kun je het proberen in een ander browser of met behulp van de Incognito-modus. Anders kan het helpen om de cookies of de cache van je webbrowser te legen. Lukt het dan nóg niet? Dan is het tot slot mogelijk om gebruik te maken van een speciale actiecode. Volg hiervoor de volgende stappen:
- Ga naar de officiële website van SkyShowtime
- Klik op ‘Meld je nu aan’
- Vul je e-mail en wachtwoord in
- Klik op ‘Heb je een actiecode?’
- Vul de volgende code in: NLHPFL2022
- Klik op ‘Start abonnement’ en kijken maar!
Daarnaast kan het zo zijn dat je er heel vroeg bij was en al een gratis proefperiode had afgesloten voordat de levenslange korting geïntroduceerd werd. In dit geval moet je je lidmaatschap annuleren en een nieuw account aanmaken om toch te profiteren van de actie.
Na het abonneren en het inloggen moet je je nogmaals abonneren
Een ander probleem dat bekend is, is dat men een abonnement afsluit en de levenslange korting verzilvert, om vervolgens na het inloggen weer een account aan te moeten maken. Doe je dit niet, dan kan je de content van SkyShowtime ook niet bekijken. Maar omdat je net al een abonnement hebt afgesloten en al hebt betaald, wil je natuurlijk niet nog een keer abonneren.
Om dit op te lossen moet je allereerst je e-mailadres verifiëren. Je krijgt een mail van SkyShowtime waarmee je dit kunt doen. Heb je deze nog niet gehad, dan moet je even geduld hebt. Lukt het hierna nog niet? Dan raden we het aan om op abonneren te klikken en de actiecode in te voeren: NLHPFL2022. Veel gebruikers melden dat het daarna wel lukt om in te loggen. Werkt dit niet bij jou? Dan is het ook altijd mogelijk om contact op te nemen met de klantenservice van SkyShowtime.
Ik zie geen optie om met iDeal te betalen, alleen creditcard of PayPal
SkyShowtime heeft vóór de lancering laten weten welke betalingsmethodes allemaal ondersteund worden: afrekenen met VISA, Mastercard, PayPal, American Express en ook iDeal is mogelijk. Dat heeft onze redactie getest en bij meerdere gebruikers geverifieerd. Alleen Visa/Dankort en Diners Club Card zijn bij ons geen geldige mogelijkheden om je abonnement te betalen.
Momenteel is er helaas wel een storing met die betalingsmogelijkheid. We schreven er alles over in het artikel over problemen met betalen via iDeal bij SkyShowtime. Je kunt geduld hebben tot de storing is opgelost of anders bijvoorbeeld een gratis virtuele bunq creditcard aanvragen.
Problemen met de ondertiteling
Ervaar je een probleem met de ondertiteling? Twee issues die door meerdere gebruikers worden gemeld zijn het ontbreken van Nederlandse ondertiteling en de weergave van ondertiteling bovenin het scherm in plaats van onderin. Momenteel zijn hiervoor nog geen oplossingen bekend bij onze redactie. We raden je aan om het probleem in de onderstaande Facebook-groep te bespreken of anders voor te leggen aan de klantenservice van het nieuwe video on demand-platform.
Heb je een ander probleem?
Is er iets anders bij SkyShowtime dat nog niet wil lukken? De meest logische oplossing lijkt om even te wachten. Ook kun je contact met de klantenservice opnemen of je probleem delen in de Facebook-groep met Nederlandse SkyShowtime kijkers. Daar kun je altijd kijken of meer mensen deze issue tegenkomen. Succes en alvast veel kijkplezier gewenst!
Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rondom dit nieuwe platform? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
SkyShowtime in Nederland
Afbeelding ter illustratie