Doet Netflix het niet bij jou? Ben je bang dat er een storing is, maar weet je niet waar je kan vinden of er landelijk problemen zijn of dat het aan jouw mobiel of computer ligt? Streamwijzer legt je uit hoe het kan dat het Netflix aanbod soms niet werkt en een foutmelding geeft, of er vandaag een grote storing van Netflix Nederland is en wanneer de vorige Netflix storingen waren. Benieuwd naar meer tips & info over de verschillende streamingdiensten in Nederland? Die vind je op Streamwijzer onder Tips & Info.

Bekende problemen met Netflix

De meest gehoorde problemen met Netflix zijn de volgende:

  • Netflix start niet op
  • Netflix laadt niet
  • Netflix geeft een foutmelding
  • Er zijn problemen met de Smart TV, Apple TV of Samsung TV
  • Er wordt aangegeven dat deze titel niet beschikbaar is voor direct kijken
  • Het beeld blijft hangen
  • Het streamen blijft laden in plaats van afspelen
  • Er wordt een bepaalde foutcode gegeven, zoals tvq-pm-100, nw-2-5, ui-800-3 of nw-3-6
  • Er is geen geluid te horen
  • Er is een zwart beeld te zien
  • Storing bij KPN, Ziggo, Telfort of een andere provider

Voor deze problemen zijn allerlei verklaringen bekend. Naar alle waarschijnlijkheid ligt het probleem echter bij het apparaat waarop je aan het kijken bent of aan de internetverbinding van dat apparaat. Dat zijn problemen die je helaas zelf op zal moeten lossen en waar de streamingdienst je niet mee zal kunnen helpen. De vorige bekende grote storingen van Netflix Nederland waren er namelijk maar heel weinig:

  • 2015: 15 januari en 29 maart
  • 2016: 1 oktober
  • 2017: 12 juli, 26 juli en 7 augustus
  • 2018: 25 januari, 14 maart en 11/12 juni
  • 2019: 21 november

De streamingdienst lost de meeste problemen automatisch op. Als de servers belast zijn door te veel kijkers wordt de kwaliteit automatisch wat naar beneden gebracht. Daardoor kunnen ze de vele streamers met hun systeem toch wel ineens aan. Het kan dus dat je op drukke momenten soms merkt dat de beeldkwaliteit een beetje afneemt, maar dat is enkel om te zorgen dat jij nog gewoon je film of serie kan blijven kijken.

Netflix storing in de buurt

Vaak zijn mensen benieuwd waar de problemen zijn op dit moment. Men vraagt zich af of Netflix alleen niet werkt in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of een provincie, maar storingen vinden vaak landelijk plaats. Sterker nog, als Netflix het niet doet is dat mogelijk iets wat aan de streamingdienst internationaal ligt, niet alleen in Nederland. De streamingdienst rapporteert problemen op hun website in ieder geval landelijk. Hieronder leggen we uit hoe je kan vinden of dat op dit moment het geval is.

Hoe vind ik of er momenteel een Netflix storing is in Nederland?

Je vindt eenvoudig of Netflix op dit moment te kampen heeft met grote problemen. Door naar de officiële is Netflix offline pagina te gaan weet je direct of Netflix op dit moment niet werkt of dat het ligt aan foutmeldingen op je telefoon of de snelheid van het internet. Is je probleem nog niet opgelost? Neem dan eenvoudig contact op met de klantenservice.

Check ook vooral even of het niet aan je provider ligt. Je komt eenvoudig in contact met je provider via de officiële website. De grootste providers zijn Ziggo en KPN, maar ook bij Telfort of andere providers heb je ze zo gevonden door naar de website te gaan.

Provider
Ziggo
KPN
Telfort

Netflix Aanbod

Streamwijzer vergelijkt het aanbod van de streamingdiensten in Nederland. Momenteel is er overzicht van films en series op NetflixVideolandZiggo GO Movies & SeriesAmazon Prime Video, Film1, NPO Start Plus en NLZIET. Het aanbod per streamingdienst vind je hier:


Is er op dit moment een storing bij Netflix Nederland?

We laten op deze pagina up-to-date weten of er nu een storing bij Netflix Nederland is. Je vindt vorige storingen en bekende problemen en foutmeldingen.Netflix Storing Nederland