Netflix CEO Reed Hastings heeft bekend gemaakt een goedkoper abonnement voor Netflix te gaan testen. De grootste streamingdienst ter wereld is van plan om zo meer abonnees binnen te halen en beter te kunnen concurreren met de gratis mogelijkheden die er nu zijn om films en series online te kijken.
Nu Youtube en Disney allebei met een eigen betaalde streaming service komen wordt de concurrentie groter. Een prijsverlaging zou daar de ideale oplossing voor zijn. Helaas lijkt het erop dat Azië de grootste kanshebber is voor deze goedkopere abonnementen, omdat daar heel veel lokale streamingdiensten zijn die een stuk goedkoper dan Netflix zijn. Of zelfs gratis. Hoe zo’n goedkoper abonnement eruit zou kunnen zien blijft echter gissen. Het zou een beperkter aanbod kunnen bevatten, of lagere streaming kwaliteit. Mogelijk zijn er alleen Netflix Originals te zien, wat steeds realistischer wordt gezien het groeiende aanbod van goede Netflix Originals.
Opvallend genoeg wordt door analisten momenteel juist aanbevolen de prijzen van Netflix omhoog te gooien door de sterke marktpositie van de streamingdienst. Mocht Netflix daarop in gaan spelen, dan zou dit hele verhaal nog wel eens de andere kant op kunnen gaan…