Het aftellen is begonnen, want over minder dan 48 uur zullen we in Nederland een nieuwe streamingdienst rijker zijn: SkyShowtime. Bij de Europese introductie in de eerste vier landen bleek dat de vroege beslissers een interessant aanbod kregen, waardoor hun abonnement voor altijd de helft goedkoper zou zijn. Nu de vraag is of we in Nederland dinsdag ook met deze actie verblijd zullen worden, vroegen wij alvast rond hoe gewild deze aanbieding is. We merkten dat een levenslange korting van 50% voor ruim 3 op de 5 potentiële SkyShowtime-abonnees de doorslag geeft.
🚨 Update (december 2022) → De levenslange kortingsactie werd inderdaad georganiseerd, maar is inmiddels verlopen. Meer informatie over de huidige prijzen en kortingen vind je op: Wat kost een abonnement op SkyShowtime in Nederland?
Streamingdienst SkyShowtime geeft abonnees bij Europese lancering levenslang 50% korting
Iets meer dan een maand geleden is SkyShowtime in de allereerste landen live gegaan. Dit keer was Nederland niet uitverkoren om de spits af te bijten, zoals eerder bij Disney+ wél het geval was, maar we zijn nu op dinsdag 25 oktober 2022 als vijfde land aan de beurt na Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken. Inmiddels is bekend dat de prijs van een abonnement in Nederland op hetzelfde niveau zal liggen als in de Scandinavische landen, want we gaan hier €6,99 per maand betalen. Een competitief kostenplaatje voor het brede aanbod van films en series van Universal Pictures, DreamWorks, Sky Studios, Peacock, Paramount+, Showtime, Paramount Pictures en Nickelodeon.
In de eerste markten ligt echter momenteel nog een extra interessante aanbieding op tafel, want daar krijg je levenslang 50% korting als je in de eerste 42 dagen (tussen 20 september en 1 november) een lidmaatschap afsluit. Natuurlijk deed onze redactie direct navraag bij SkyShowtime over de toepassing van deze actie in de Nederlandse markt. De woordvoerder kon dit niet bevestigen of ontkennen, maar liet in het onderstaande statement duidelijk blijken dat we hier een soortgelijke “competitieve” verrassing kunnen verwachten tegen een “uitzonderlijke prijs”. Natuurlijk zullen we je als eerste via je mail op de hoogte houden wanneer bekend wordt of de aanbieding inderdaad ook in Nederland georganiseerd zal worden.
“De prijs zal competitief zijn, waardoor we geweldige inhoud bieden tegen een uitzonderlijke prijs. We zullen dit in de komende weken aankondigen.”
– Woordvoerder van SkyShowtime
Peiling: voor ruim 3 op de 5 potentiële abonnees geeft eventuele korting de doorslag
Het Nederlandse streaminglandschap is eerder dit jaar al aangevuld met twee grote nieuwe spelers: HBO Max en Viaplay. Het wordt met een drukke streamingmarkt ook steeds duurder voor abonnees om een lidmaatschap bij alle videodiensten te hebben. In aanloop naar de lancering van SkyShowtime waren we dan ook benieuwd of deze eventuele actie de doorslag zou geven voor film- en serieliefhebbers om dinsdag direct een abonnement op de nieuwe streamingdienst af te sluiten.
We vroegen aan ruim 1.000 respondenten het volgende: “Ga jij sowieso dinsdag direct een abonnement op SkyShowtime nemen? Of doe je dat alléén als de levenslange korting van 50% wordt gelanceerd in Nederland?” Hieruit bleek dat 60% van de potentiële abonnees niet direct dinsdag bij de lancering van de streamingdienst een abonnement zal nemen als er geen levenslange kortingsactie wordt georganiseerd. Daarentegen geeft 29% aan ondanks eventuele acties meteen een abonnement te zullen nemen, terwijl 11% van de film- en serieliefans zeker niet van plan is een lidmaatschap af te sluiten.
- Nee, ik wil zeker weten geen abonnement op SkyShowtime – 11% (111 stemmen)
- Ja, ik neem sowieso dinsdag meteen SkyShowtime – 29% (300 stemmen)
- Nee, ik neem niet direct dinsdag een abonnement op SkyShowtime als er geen levenslange korting is – 60% (660 stemmen)
SkyShowtime in Nederland
Eerder ook bij HBO Max al gezien
Komt deze aanbieding je bekend voor? Dat kan kloppen, want HBO Max organiseerde in maart al als eerste streamingdienst in Nederland ooit een soortgelijke actie. Daar kregen de vroege vogels drie weken de tijd om te beslissen, waarna het voordeel van de helft van de prijs voor altijd zou blijven gelden totdat het lidmaatschap ooit opgezegd zou worden.
Dinsdag zal blijken of de actie inderdaad ook in Nederland live zal gaan, en zoja, of de voorwaarden vergelijkbaar zullen als bij de HBO Max-deal. In de Facebookgroep met SkyShowtime-kijkers blijven we je informeren over de ontwikkelingen. Daarnaast kun je natuurlijk altijd onze website en social media kanalen in de gaten houden.