Het Nederlandse streaminglandschap heeft zich uitgebreid. In december 2023 is namelijk de gloednieuwe streamingdienst CANAL+ aan het aanbod toegevoegd. Eerder was de dienst verkrijgbaar via Canal Digitaal. De televisieprovider gaat echter sinds 29 januari door het leven als CANAL+, waardoor je nu binnen één platform naar sport, films, series en live-tv kunt kijken. Toch hebben veel mensen nog vragen over deze verandering. Daarom zetten we alle informatie over de nieuwe streamingdienst CANAL+ voor je op een rij.
→ Meld je nu aan bij CANAL+ en kijk gratis de eerste week naar allerlei toffe films en series of zelfs ook naar tv en sport ✅
Wat is CANAL+?
CANAL+ is een gloednieuwe streamingdienst die zowel tv als sport en entertainment aanbiedt. Zo krijg je toegang tot meer dan 75 tv-zenders, een hele hoop films en series en ESPN Compleet, waarbij je live naar alle wedstrijden uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, TOTO KNVB Beker en Europese toernooien kijkt. Eigenlijk is de streamingdienst niet helemaal nieuw, aangezien deze na een tijd weer terugkeert in het Nederlandse aanbod. Internationaal gezien is het bedrijf al actief in vijftig landen, waar het inmiddels meer dan 25 miljoen abonnees heeft.
De streamingdienst heeft twee pijlers: hun content is van hoge kwaliteit en heeft een Europese focus. Zo is de populaire filmdistributeur Dutch FilmWorks, die verantwoordelijk was voor recente topfilms als De Vuurlinie en Expend4bles, aan de streamingdienst verbonden. Ook kunnen we voor films en series van STUDIOCANAL, SPI International (Film1 & FilmBox), Fremantle, NPO, Lionsgate, Lumière en zelfs videodienst Viaplay terecht bij het nieuwe platform.
Drie abonnementen waaruit je kunt kiezen
Met CANAL+ kijk je zowel naar live tv als naar sport, films en series. De streamingdienst biedt hiervoor drie abonnementen aan. Allereerst kun je voor €14,95 per maand toegang krijgen tot alle films en series van het platform én meer dan 75 tv-zenders en ESPN Compleet. Binnen dit pakket zitten alle vier de zenders van ESPN, waardoor je naar verschillende Nederlandse voetbalcompetities en grote Amerikaanse sporten kunt kijken. CANAL+ biedt tevens een gratis proefperiode van een week aan om de streamingdienst uit te testen.
Maar dan zijn we er nog niet. Want naast deze vorm zijn er ook nog twee abonnementen zonder televisiekanalen. Hiervoor betaal je €4,99 per maand. Bij deze abonnementsvorm krijg je dus wel toegang tot films en series, maar is er geen optie om online naar live tv te kijken. Liever geen maandabonnement? Dan is er ook een abonnement op jaarbasis beschikbaar. Deze is ruim 16% goedkoper, waardoor je jaarlijks €10 overhoudt. Zo stream je 12 maanden voor de prijs van 10 (€49,90 per jaar). Het enige nadeel is dat de proefperiode voor deze optie komt te vervallen.
Tv-abonnement | Maandabonnement | Jaarabonnement | |
---|---|---|---|
Kosten per maand | €14,95 | €4,99 | €4,16 (omgerekend) |
Kosten per jaar | €179,40 | €59,88 (omgerekend) | €49,90 |
Voordeel | Gratis proefperiode van 7 dagen én 75+ tv-kanalen waaronder ESPN Compleet | Gratis proefperiode van 7 dagen | Stream 12 maanden voor de prijs van 10 |
Wat is er veranderd voor klanten van Canal Digitaal?
De tv-app van Canal Digitaal gaat voortaan door het leven als CANAL+. Hierdoor zijn alle tv-zenders, sport, films en series voortaan binnen één platform te vinden. Bestaande klanten met een Canal Digitaal tv-product hoeven niet te schrikken van de naamswijziging. Zij krijgen zonder extra kosten de nieuwe streamingdienst als video on demand-product toegevoegd, waardoor zij ook kunnen genieten van het film- en serieaanbod.
CANAL+ neemt namelijk de plaats in van het reeds bestaande platform Canal+ Series. Als kers op de taart krijgen bestaande klanten de gloednieuwe zender CANAL+ Action cadeau. Op deze zender kun je 24 uur per dag actiefilms en -series verwachten en is te vinden op kanaal 22.
🚨 Lees ook: 5 vragen en antwoorden over de nieuwe streamingdienst CANAL+
CANAL+ focust naast films en series ook op sport
Waarschijnlijk zie je door alle streamingdiensten het bos niet meer. CANAL+ laat echter weten zich te willen onderscheiden door een unieke alles-in-één combinatie van televisie, sport, films en series aan te bieden. Daarin speelt sport een belangrijke rol. Naast het bomvolle aanbod aan films en series wil het bedrijf zich namelijk meer gaan richten op sportcontent. In een interview aan onze redactie zei Alco de Jong, Country Manager van Nederland, hierover het volgende:
🗣️ “Als je kijkt naar ons alles-in-één product, dan zien we dat sport een belangrijke rol speelt. Zo zien we het gebruik bij grote Eredivisie-wedstrijden bijvoorbeeld echt toenemen. Het is dan ook niet voor niets dat Amazon Prime Video en Netflix daar in de Verenigde Staten ook naar aan het kijken zijn. Of daar zelfs al mee bezig zijn. Sport werkt gewoon heel goed om abonnees te werven en ook om loyaliteit te creëren.”
— Alco de Jong, Country Manager in Nederland
Afbeelding ter illustratie